Dva zápasy v Chorvátsku

Uverejnené 28. mája 2013

Síce neskoro, ale predsa prinášame reportáž od nášho fotografa a začínajúceho redaktora Keča:

Ako už nadpis napovedá, v dňoch 10 – 12 mája, sa uskutočnil výjazd tímu Fighting Flies Bratislava do Chorvátska, kde nás čakal 11. mája finalista Interligy – Nadja Split a na druhý deň tím z Karlovacu, Olimpia.

Naša cesta sa však nezačala podľa predstáv a po 2 hodinách cesty sme museli robiť nútenú 8 hodinovú prestávku na čerpacej stanici v Rakuskom Zöbern-e – nášmu autobusu sa pokazil alternátor a bola potrebná jeho výmena. Počas opravy bol čas využitý pomerne pozitívnym spôsobom (nikto si nenechal pokaziť náladu J ) – pozrel sa hokej SVK vs AUT. Po hokeji potom jedna časť sedela v autobuse a hrala na tabletoch logické hry a ďalšia časť sedela na pumpe a preberali rôzne témy, ktoré vygradovali vtipmi.

Po 8mych hodinách sa nám teda podarilo vyraziť. Ďalší šok nás ale čakal na hraniciach Slovinsko/Chorvátsko. Všetci sme museli vystúpiť a osobitne sa legitimovať občianskym preukazom, alebo pasom slečne za okienkom. Problém nastal, keď jej ukázal preukaz náš tréner Tom. Tom je Američan. Preukaz, ktorý má, tak platí v EÚ. Chorvátsko však v EÚ nie je, zatiaĺ.  Chorváti ho však byrokratickým spôsobom nepustili na ich územie.
Toto bola studená sprcha hádam pre všetkých, ale nemohli sme s tým nič spraviť. Boli sme nútení Toma vysadiť v najbližšom hoteli neďaleko vlakovej stanice.

Po vysadení Toma v hoteli boli 02:00 hodiny ráno. Pôvodný príchod do hotela v Splite sme mali plánovaný na 23:00. Ešte nás však čakalo približne 6 hodín cesty, takže hotel bol zrušený a boli sme nútení sa ,,vyspať“ v autobuse cestou.
Hranice Splitu sme prešli o 8:00 a presne o 08:30 sme odstavili autobus priamo na parkovisku pred baseball (alebo skôr futbal) fieldom. Nakoľko nám zápas začínal až o 17tej, tak bol stanovený čas stretávky na 14:00 a dovtedy voľný program, ktorý každý využil po svojom.

Zápas FFB vs Nadja Split:

Zostava: Šišolák Matej, Nitschneider D., Hatala T., Mello J., Kováč M., Heger B., Maček R., Rebro T., Králik L.

Domáci Split odohral fantastický zápas + dali aj homerun. Nás tím nestačil na ich výkon a hráči Nadje zaslúžene vyhrali. Musím ešte vyzdvihnúť domácich za ich pripravenosť po video/audio stránke. 4 kamery (dve na tribúne, jedna v zadnom poli, a GoPro kamera na maske rozhodcu), + dvaja komentátori – za domácich šéf klubu Goran a za náše družstvo si svoju komentátorskú premiéru odbil Andreas Keller. Zápas bolo možné sledovať online/live aj s kometárom.

Pokračovanie smer Karlovac: Po rýchlych nákupoch na cestu, sme dvakrát tak rozbití a unavení, vyrazili smer Karlovac. Zápas nám začínal na ďalší deň o 13tej.
Veľká eufória nastala, keď sme dorazili do hotela v Karlovaci. Každý sa tešil na poriadnu sprchu a konečne – vytúžený poriadny spánok. Taký rýchli checkin v hoteli o 01:30 som ešte nevidel.

Zápas FFB vs Olimpia Karlovac:

Zostava: Kováč M., Beňa P., Beňa V., Filipovič Š., Mello J., Nitschneider D., Kováč M., Šišolák Mišo, Heger B.,

Cesta na ihrisko nám trvala pár minút – ihrisko bolo od hotela 3 km.Výkon proti Karlovacu bol o niečo lepší ako proti Splitu. Na kopci sa perfektným začiatkom uviedol Šimon Filipovič, ktorý dal strike-out hneď prvému pálkarovi. Vo výbornom výkone pokračoval počas celého zápasu.Ďalej si vyzdvihnutie zaslúži Viktor Beňa, ktorý hral pravé pole a v jednom inningu zahral všetky tri outy + dal parádny hit smerom na tretiu métu a lopta prešla až do ľavého poľa. Jakub Mello sa na tretej méte blysol viacerými zákrokmi a medzi nimi aj tzv. rybičkou (tentoraz však po zemi).Na prvej méte sa po dlhom čase objavil Martin Kováč, ktorý chytil viacero ťažkých lôpt. Po zápase sa spravil ešte rýchly nákup a smer Bratislava.